R.W.P. de Vries jr., Meubelen en metaalwerk van G.W. Dijsselhof, Th. Nieuwenhuis en C.A. Lion Cachet bij de Firma Van Wisselingh te Amsterdam II, De Amsterdammer, (4 dec.1904), p.
Anoniem, Kunstnijverheid Ontwerpen van G.W. Dijsselhof, C.A. Lion Cachet en T. Nieuwenhuis, uitgevoerd in de werkplaats van E.J. van Wisselingh & Co, Amsterdam z.j.[1904]
J. Veth, Hollandsche teekenaars van dezen tijd, Amsterdam 1905, p. 60-61
J. Gratama, 'Een interieur in het huis van Mr. Th.G. Dentz van Schaik te Amsterdam. Ontwerp van C.A. Lion Cachet', Onze Kunst 5 (1910), p. 167
R.W.P. de Vries jr, 'C.A.Lion Cachet', Elsevier's Geïllustreerd Maandschrift 43 (1912), p. 193-211
Anoniem, 'Geweven en geknoopte stoffen van C.A. Lion Cachet', Maandblad van Beeldende Kunsten, Januari 1924, p. 16-22
S. van Ravesteyn, De sierkunst op Nederlandsche Passagiersschepen, Rotterdam 1927
B.W. Wierink, I. Het Ornament; zijn Opbouw en Beteekenis. II. C.A. Lion Cachet, Groningen 1931
J.H. Maronier, 'C.A. Lion Cachet', Maandblad voor Beeldende Kunsten 22 (1946), p. 82-86
A. van der Boom, C.A. Lion Cachet 1864-1945, Bussum 1952
B. Polak, Het Fin-de-Siècle in de Nederlandse Schilderkunst. De symbolistische beweging 1890-1900, 's-Gravenhage 1955, p. 226, 239, 284, 287, 288
C. Lion Cachet, 'C.A.Lion Cachet', Ons Amsterdam 16 ( 1964), p. 322-237
L. Gans, Nieuwe Kunst. De Nederlandse bijdrage tot de Art Nouveau. Dekoratieve kunst, kunstnijverheid en architektuur omstreeks 1900, Utrecht 1966, p. 18 en passim
M. Heijder, 'Een interieur van Lion Cachet in het Beursgebouw', Ons Amsterdam 20 (1968), p. 220-222
J.M. Joosten, 'De batik en de vernieuwing van de nijverheidskunst in Nederland 1892-1905', Nederlands kunsthistorisch Jaarboek 23 (1972), p. 407-429
E. Braches, Het boek als Nieuwe Kunst 1892-1903. Een studie in Art Nouveau, Utrecht 1973 [diss.], p. 75-80 en passim
E. Lewin, 'De inrichting van passagiersschepen', Spiegel Historiael 12 (1977), p. 416-423
D. de Boer, B.H. Spaanstra-Polak e.a., Nederland rond 1900. Contouren van een cultuur. Kunst Literatuur Muziek Film, Haarlem 1979, p. 65 en passim
H. Olyslager en M. Wardenaar, De werkplaats van Wisselingh en Co. Gedeeltelijke reconstructie van het voormalige pand Frederiksplein 48-50 ingericht door C.A. Lion Cachet en Th. Nieuwenhuis, Deelverslag werkcollege 'Meubel- en Interieurkunst eerste decennia 20ste eeuw', Vu Amsterdam najaar 1981 [1982]
H. Olyslager en M. Wardenaar, ' Van Wisselingh en Co. Een meubelwerkplaats voor drie kunstenaars, 1898-1924', Ons Amsterdam 36, nr. 2 (1984), p. 47-50 [betr. G.W. Dijsselhof, C.A. Lion Cachet en Th.W. Nieuwenhuis]
M. Dominicus-van Soest, 'C.A. Lion Cachet. Stofaanbidder en 'ver-sierder', Vitrine nr. 1, 1994, p. 11-13
L. Bogle, 'De restauratie van een tegeltableau van C.A. Lion Cachet', Vormen uit vuur nr. 154, 1994, p. 22-36
Y. Koopmans, H.A. van den Eijnde 1869-1939, Assen 1994, p. 79, 97, 98, 143
E.P. Tibbe, R.N. Roland Holst: arbeid en schoonheid vereend: opvattingen over gemeenschapskunst, Amsterdam 1994, p. 129, 314, 315
M.-Th. van Thoor, 'Amsterdamse School in Parijs. Het Nederlandse paviljoen op de Exposition Internationale des Arts Décoratifs et Industriels Modernes (1925)', Bulletin KNOB 96 (1997), p. 204-217
J.F. Heijbroek en E.L. Wouthuysen, Portret van een kunsthandel. De firma Van Wisselingh en zijn compagnons 1838-heden, Zwolle 1999, p. 93 en passim
A. de Haan, C.A. Lion Cachet (1864-1945), ontwerper, [ongepubl. doct.scriptie R.Univ.], Leiden 1990
J.J. Heij, Vernieuwing en bezinning. Nederlandse beeldende kunst en kunstnijverheid ca.1885-1935 uit de collectie van het Drents Museum, [ Drents Museum, Assen], Zwolle 2004, p. 153-154
F. Leidelmeijer en D. van de Cingel, Art Nouveau en Art Deco in Nederland: verzamelobjecten uit de vernieuwingen in de kunstnijverheid van 1880 - 1940, Amsterdam 1983, p. 87-91
P. W. Schipper e.a., Klokken, zilver, sieraden uit de Nederlandse Art Nouveau en Art Deco 1900/1930, (Nederlands Goud-, Zilver-, en Klokkenmuseum Utrecht), Utrecht 1976, p. 6
M. de Bois e.a., Carel Adolph Lion Cachet, Assen/Rotterdam 1994 [met uitv.bibliografie]
Y. Koopmans, Muurvast & gebeiteld. Beeldhouwkunst 1840-1940, Rotterdam 1997 [diss.], p. 95 en passim
T.M. Eliëns, T.A.C. Colenbrander (1841-1930) ontwerper van de Haagse Platteelbakkerij Rozenburg, Zwolle/Den Haag 1999, p. 51 en passim
J.J. Heij [red. ] [e.a], Theo van Hoytema, 1863-1917, Zwolle/Den Haag/Assen 1999, p. 31, 54, 63, 65
J.J. Heij (red.) e.a, George Rueter 1875-1966, Zwolle (Waanders), Haarlem (Teylers Museum), Assen (Drents Museum) 1999, p. 8 en passim
H. Vogels, Van decor naar design: kunstenaars in de Goudse aardewerkindustrie 1898-1940, Zwolle 2001, p. 110
Y. Brentjens, Dwalen door het paradijs. Leven en werk van G.W. Dijsselhof (1866-1924), Den Haag/Zwolle 2002, p. 10 en passim
M. Didier, 'Indië in de Nieuwe Kunst', Origine (2005) 5, p. 18 en passim
J. van Es, Samuel Jessurun de Mesquita (1868-1944).Tekenaar, graficus, sierkunstenaar, Zwolle 2005, p. 7 en passim
Y. Brentjens en T.M. Eliëns, K.P.C. de Bazel (1869-1923). Ontwerpen voor het interieur, Zwolle/Den Haag 2006, p. 32 en passim
L. Bosch, 'Ruzie op de werkplaats: de kunsthandel E.J. van Wisselingh en Co als mecenas van drie vernieuwende sierkunstenaars', RKD Bulletin 2009, nr. 1, p. 16-32
M. Jonkman, E. Geudeker, Mythen van het atelier. Werkplaats en schilderpraktijk van de negentiende-eeuwse Nederlandse kunstenaar, Zwolle 2010, p. 53 en passim
G. Hartong en H. de Hoog, ‘Nederlandse boekenleggers van grafisch kunstenaars (7). Carel Lion Cachet’, Boekenpost 18 (2010), nr. 106 (maart/april), p. 32-33
Opleiding
Rijksnormaalschool voor Teekenonderwijzers (Amsterdam)Rijksnormaalschool voor Teekenonderwijzers (Amsterdam), 1887-1891
Plaats/periode
Vreeland (Stichtse Vecht)Vreeland (Stichtse Vecht), 1897-1897, vanaf 1897